Kihagyás
Radu.hu – Metatrader programozás Logo
  • MetaTrader programozás
    • Egyedi kereskedési robot: mire figyelj?
    • Forex programozás: így dolgozom
    • Robotfejlesztési konzultáció
    • Referenciáim
  • ÚtmutatókÚj
    • Kereskedés
      • A MetaTrader kereskedési platform
      • MetaTrader számlanyitási útmutató
      • Brókercég kiválasztási útmutató
      • Tőzsdei adózás útmutatóÚj!
    • Automatizált kereskedés
      • Mi az a forex programozás?
      • Egyedi expert advisor létrehozása
      • Nyereséges robot útmutató
      • Forex VPS útmutató
    • Visszatesztelés
      • Visszatesztelési útmutató
      • MT4 visszatesztelési útmutató
      • Tick Data Suite útmutatóÚj!
  • Cikkek
    • MetaTrader 4
    • MetaTrader 5
    • Kereskedés
    • Visszatesztelés, optimalizáció
    • Szoftverek, bejelentések
    • Gépház
  • Oldaltérkép
  • Konzultáció
  • Kapcsolat
    • Elérhetőségek
    • Hírlevél
  • Ti kérdeztétek: létezik olyan ember, aki az automatizált kereskedésből él?

Létezik olyan ember, aki automatizáltan kereskedik, és ebből él?

Sándor eredeti kérdése

Sok expertet készítettél, sok embert ismersz, a legérdekfeszítőbb dolog ami mindenkit érdekel : van-e olyan ember aki automatizáltan kereskedik és mondjuk ebből él legalább két éve és nem oktat nem a tőzsde farvizén próbál meg élni, nem érdekel az expert felépítése meg milyen jelre köt csak az hogy találkoztál-e már ilyennel :)

Radu válasza

Ha a leggyakoribb kérdésekről kellene nyilatkoznom, akkor a tiéd biztosan bekerülne a TOP3-ba :) A válasz nem egyszerű, de megpróbálkozom vele, mivel tényleg igaz: a válasz mindenkit érdekel. Ez a bejegyzés kicsit odaszólósabb, remélem, ezzel együtt is tudok vele segíteni Neked és másoknak.

Igyekszem rövidre fogni – úgysem sikerül :) -, mert erről a témáról régebben már kifejezetten részletesen írtam, sőt: megkértem már Gábort is, aki napi szinten kereskedik, hogy mondja el a véleményét. Ezeket a bejegyzéseket is be fogom Nektek linkelni. Most viszont a kérdésed legegyszerűbb részétől haladok a legösszetettebb felé, így próbálom Nektek kontextusba helyezni a véleményemet.

Van-e olyan ember, aki automatizáltan kereskedik?

Saját tapasztalatom: 2010 óta MT4 programok kivitelezésével foglalkozom, ez a vállalkozásom fő tevékenysége. Nem dolgozom munkahelyen, nincs más bizniszem. A világon hatalmas érdeklődés van a „lakossági” devizakereskedésre; ennek a halmaznak egy kisebb alhalmazában azok vannak, akik mindezt MetaTrader4 platformon teszik. A következő, ezen belüli halmaz a magyar ajkú népesség. Az utolsó halmaz pedig az, aki automatizáltan képzeli el a kereskedést.

Vagyis: én 2010 óta a MetaTrader4 platformon kereskedő, csak a magyar ajkú kereskedőket szolgálom ki, azon belül is azokat, akik leginkább az automatizált kereskedés iránt érdeklődnek.

Tehát: igen, nagyon sokan érdeklődnek a téma iránt és sokan használnak napi szinten kereskedőrobotokat. Ajánlom korábbi bejegyzésemet: Létezik-e nyereséges robot?

Van-e olyan ember, aki automatizáltan kereskedik, és ebből él?

Igen, de kifejezetten kevés. Nem tartom nyilván azokat, akik szerintem ebbe a kategóriába tartoznak, de nagyon kevesen vannak.

A kereskedés iránt érdeklődők csupán elenyésző százaléka lesz elkötelezett próbálkozó, és belőlük parányi százaléknyi emberből áll az a csoport, aki csupán automatizált kereskedéssel éri el az eredményeit. Ennek oka általában inkább a mentális felkészültségben keresendő, vagy az eleve hibás, társított elképzelésekben. Őszinte leszek: véleményem szerint a Te kérdésfeltevésed is hibás.

Az arany középút úgy tapasztalom, hogy általában ezekből az összetevőkből jön össze:

  • Hosszú évek kitartó próbálkozása, jellemzően hatalmas pénzügyi veszteségek árán

  • Kipróbált, letesztelt – saját kialakítású, vagy más által korábban már kitalált – stratégia sikeres kézi alkalmazása

  • Felkészült pszichés állapot, elvárásoktól mentes kereskedés képessége

  • A fent említett stratégiát megtámogató félig, vagy teljesen automatikus rendszer alkalmazása és állandó felügyelete.

Az összes pont nehéz, de részemről a felkészült pszichés állapot a legnehezebb. Nálam például ez az oka,  hogy hiába ismerek millió stratégiát, nem tudok kereskedni. Mindig bele akarok nyúlni, változtatni valamit, megnyitni amikor távol kellene maradni, lezárni amikor nem szabadna. Egyszerű azt mondani, hogy

Dehát Radu, egy robotot beállítasz, aztán had’ fusson!

Na persze. És a rendszer felügyelete? Tőkekivonás? Tőkepótlás veszteség esetén? A robot kikapcsolása, szüneteltetése bizonyos piaci események esetén? Hát igen…

Ajánlom a témához kapcsolódó Lehet a kereskedéssel pénzt csinálni? cikkünket.

Van-e olyan ember, aki automatizáltan kereskedik, ebből él, nem oktat, vagyis nem a tőzsde farvizén próbál megélni?

A „Miért oktat valaki?” kérdés is populáris, ezért anno megkértem Gábort, hogy erről is írjon. Ide kattintva tudod elolvasni a Ha sikeres kereskedő valaki, akkor miért foglalkozik oktatással? című bejegyzésünket.

Röviden a lényeg: nincs összefüggés a két, általad felvetett dolog között. Miért ne lehetne valaki attól sikeres kereskedő, hogy oktatja mindazt, amit tud? A kereskedés – még ha tegyük fel, hogy valaki csak napi 3-4 órában csinálja is – rendkívül monoton és unalmas folyamat. A profithoz nem feltétlen kapcsolódik a siker, a létrehoztam valamit érzése. Én ezért azt gondolom, hogy azok a kereskedők, akik valóban sikeresek, mindenképpen rendelkeznek valamilyen más üzlettel is. Ez gyakran szokott az oktatás lenni: jó érzés segíteni az embereknek, hogy ők maguk is fejlődhessenek, előrébb jussanak saját céljaik elérése érdekében. Máskor más vállalkozásokat üzemeltetnek, vagy éppen más vállalkozásuk mellé választották másodlagos területnek a kereskedést.

Számomra a két dolog között tehát nem ellentét, hanem inkább kapcsolat van. Természetesen minden országban vannak olyan oktatók a piacon, akik lehet, hogy egyáltalán nem kereskednek, viszont ezt állítják magukról – vagyis hazudnak. Én nem rájuk gondolok, hanem azokra, akik őszintén inkább megmondják Neked, hogy talán nem a legjobb megközelítéssel próbálkozol.

Felvetések

Az alábbiakat szándékosan, provokatív célzattal írom. Nem kell egyetérteni vele, de remélem, hogy mégis elindít pár gondolatot.

Megnyugodnál, ha röviden lezártam volna a kérdésedet egy „Igen” -nel? Téged miben segít, ha vannak olyan emberek, akikre a kérdésedben gondolsz? Szerintem semmiben. Nem szeretném kiforgatni a szavaidat, de ha tegyük fel van olyan ember, akire gondolsz, viszont Téged nem érdekel a stratégiája, akkor eleve mi a kérdésed célja? Miben segítene a kapott válasz?

Az emberben – mindenkiben – rengeteg prekoncepció, azaz előfeltevés dolgozik. Ezek a kis programok állandóan dolgoznak, és rendszerint felesleges energiákat pazarolunk el rájuk és miattuk. Egy egyszerű prekoncepció például, hogy „aki oktat, az nem ért ahhoz, amiről oktat”. Nézz a dolgok mögé, mert úgy derül ki, hogy vajon Te miért gondolod ezt. Két dologra jöhetsz rá: vagy saját tapasztalat, vagy mások véleménye lehet a prekoncepciód forrása. Akármelyik legyen is, még rossz tapasztalat után sem lesz nagyobb összefüggés a két dolog – vagyis a sikeres kereskedés és a nem oktatás – között.

Ha adott például egy sikeres kereskedő, és mással is foglalkozik – például van egy 20 éves, milliárdos nagyságrendű árbevétellel rendelkező vállalkozása – akkor számodra ő is hiteltelen? Ha az első biznisze már működik, a kereskedéssel is sikereket ér el, majd úgy dönt, hogy átadja ezt a tudást egy harmadik, oktatással foglalkozó vállalkozásban, akkor még hiteltelenebbé válna? Szerintem nem. Épp ellenkezőleg: meg kell ragadni a lehetőséget, hogy tanulj tőle (már ha hajlandó másokkal is megosztani a tudását). Hiszen ő már járt ott, ahová mások szeretnének eljutni. Kisebbíti a tudását az, hogy egyébként más bizniszekben szintén jó eredményeket ért el?

Nem szabad azt gondolni, hogy akinek biztos egzisztenciája van, számolatlanul szórja a pénzét és vállrándít a veszteségekre. Pont fordítva: bennük van a legnagyobb alázat, és erősebb önvizsgálatot tartanak az utólagos eredménykiértékelés során, mint mások.

Közhely: minden mindennel összefügg. Erre egy példa (nem a kérdező személyéhez kapcsolódóan): ha rendezetlen anyagi helyzetben vagyok, nem fogok tudni tartósan profitot csinálni. Sem kézzel, sem robottal. Először tehát az alapkérdést szükséges kezelni, azaz: miért vagyok rendezetlen anyagi helyzetben? A válasz nagyon nagy valószínűséggel nem a kereskedésben lesz megtalálható. Viszont az az út, amelyet ennek a kérdésnek a fejlesztésével fogsz bejárni, hozzásegíthet ahhoz is, hogy a kereskedésben elért eredményeid jobbak legyenek.

Érdekel a többi kérdés-válasz is
Radulovic Attila által|2021-10-08T07:26:35+02:002017. október 27., péntek|Kategóriák: Kereskedés|Címkék: Kereskedés, mentális felkészültség, nyereség, profit, robotos kereskedés, veszteség|

A szerzőről: Radulovic Attila

Radulovic Attila vagyok, MetaTrader programozó, a radu.hu tulajdonosa és szerkesztője. Kereskedési robotot hozok létre egyedi kereskedési stratégiádból. Ezen felül célom, hogy hatékony segítséget nyújtsak Neked az online kereskedéssel kapcsolatban.

Ajánlott bejegyzések

Kereskedőrobot futtatás: VPS szerver vagy otthoni számítógép?

Kereskedőrobot futtatás: VPS szerver vagy otthoni számítógép?

2022. szeptember 10., szombat | 0 hozzászólás
Interjú: Kereskedési robottal a Szent Grál nyomában

Interjú: Kereskedési robottal a Szent Grál nyomában

2022. április 28., csütörtök | 0 hozzászólás
A stratégia automatizálás 7 tipikus hibája

A stratégia automatizálás 7 tipikus hibája

2019. november 28., csütörtök | 0 hozzászólás
Így jön létre egy kereskedési stratégia

Így jön létre egy kereskedési stratégia

2019. november 14., csütörtök | 0 hozzászólás
Az expert advisor előnyei a kereskedés során

Az expert advisor előnyei a kereskedés során

2019. október 22., kedd | 0 hozzászólás
Segíthet-e a robotos kereskedés az érzelmi akadályok leküzdésében?

Segíthet-e a robotos kereskedés az érzelmi akadályok leküzdésében?

2019. október 7., hétfő | 0 hozzászólás
A kereskedési stratégia 3 legfontosabb építőköve

A kereskedési stratégia 3 legfontosabb építőköve

2019. október 7., hétfő | 6 hozzászólás
A tőkeáttétel csökkenésének hatásai

A tőkeáttétel csökkenésének hatásai

2018. július 16., hétfő | 4 hozzászólás
Megvan az ESMA szabályozás életbe lépésének dátuma

Megvan az ESMA szabályozás életbe lépésének dátuma

2018. június 5., kedd | 15 hozzászólás
Gyakran Ismételt Kérdések a Szörf kereskedési tréningről

Gyakran Ismételt Kérdések a Szörf kereskedési tréningről

2018. május 18., péntek | 0 hozzászólás
Vélemények és beszámolók a Szörf kereskedési tréningről

Vélemények és beszámolók a Szörf kereskedési tréningről

2018. május 18., péntek | 0 hozzászólás
Miben tud segíteni a Szörf kereskedési tréning?

Miben tud segíteni a Szörf kereskedési tréning?

2018. május 17., csütörtök | 1 hozzászólás
Mivel foglalkozik, és kinek ajánljuk a Szörf kereskedési tréninget?

Mivel foglalkozik, és kinek ajánljuk a Szörf kereskedési tréninget?

2018. május 16., szerda | 0 hozzászólás
A kereskedés alappillérei

A kereskedés alappillérei

2018. május 15., kedd | 1 hozzászólás
Meglátni és érteni, hogy mit üzen a piac

Meglátni és érteni, hogy mit üzen a piac

2018. május 13., vasárnap | 1 hozzászólás

15 hozzászólás

  1. TePisti 2017. október. 31. kedd - 16:22- Válasz

    „Téged miben segít, ha vannak olyan emberek, akikre a kérdésedben gondolsz? Szerintem semmiben. ”
    Ez így nem helytálló. A sportban is létezik a Bannister effektus. 1954 május 6 előtt senki nem futotta le 4 percen belül a mérföldes távot, mondván fizikai-biológiai képtelenség.
    Miután Roger Bannister bebizonyította az addigi vélekedés ellentettjét, a következő évben tucatnyinál többen lefutották.
    Ha ott van az orrod előtt, hogy lehet, már tényleg másodlagos a technika stb.

    • Radulovic Attila 2017. október. 31. kedd - 21:46

      Szia

      Köszönöm a visszajelzést! Értem és már máshol is hallottam a példádat, viszont nem teljesen vonnék párhuzamot: biztosan van olyan, aki napi 100 USD-t már most is megtermel. Tehát nem azt mondom, hogy lehetetlen, hanem azt, hogy nem segít, ha tudsz róla, hogy van ilyen. Mintha azt mondanám, hogy vajon lehet minden nap 30 km-t futni? Igen, biológiai és egyéb szempontok alapján valószínű, hogy lehet. Azonban kevesen teszik meg. Aki szeretne a futással kapcsolatban tanulni és fejlődni, annak minimális plusz segítséget és infót ad az, hogy a világon a magyar emberek közül ötvenen minden nap lefutják a 30 km-t.

      Itt tehát messze nem az elérhetetlenről van szó, hanem arról, hogy én magam mit teszek egy dologért, ami messze nem elérhetetlen.

  2. Zoli 2017. október. 31. kedd - 19:07- Válasz

    Szia Radu!
    Nagyon jól kibontottad a kérdés mögött rejlő gondolatokat.
    Nagyon hasznos, értékes és velős választ adtál.
    Köszönöm

  3. László 2017. október. 31. kedd - 20:51- Válasz

    A kérdés ugye az, hogy létezik-e olyan ember, akinek van olyan robotja, ami neki keresi a pénzt, és ebből él?
    Igen, de a választ ne a tőzsdén keresd. Hanem gondolj például az ipari robotokra, (+robotoló dolgozókra) és azokra a nagytőkésekre, akiknek ezek a robotok pénzt termelnek. Vajon miért akartak ezek az emberek robotot, meg sok pénzt? Tudjuk, hogy nem a Pénz kell nekik, hanem volt egy álmuk, amit hosszú évek kitartásával elértek és ennek a folytatásához kell még több tőke. Ezért lesznek sikeresek a tőzsdén azok, akiknek a pénz csak eszköz az álmaikhoz. Ugyanis már az álmaik eléréséhez is annyi kitartást tanúsitottak, amennyi a tőzsdézéshez is bőven elég. A technikai rész, a hogyan csináljam itt nem lényeges. A pénz nem érték önmagában, csak akkor, ha fel van cimkézve értelmes célokkal. A többi jön magától.

  4. Dankó Zoltán 2017. november. 1. szerda - 08:28- Válasz

    Vásárolt, „szerzett” robottal nem tudom elkèpzelni. Akik már tudnak nyeresègesen kereskedni kèzzel, csak azok tudnak saját robotot írni, vagy fejlesztetni, pèldául Raduval.

  5. Zoltán 2017. november. 1. szerda - 10:49- Válasz

    Szia Radu!
    Nagyon jó cikk, logikus, érthető, meggyőző.
    Kösz:
    Z.

  6. Klapancius 2017. november. 1. szerda - 17:12- Válasz

    Inkább a kérdésföltevés nem szerencsés. Azt sugallja, hogy a kereskedést egy alkalmazotti munkának tekintik ahol minden ledolgozott nap után jár a fizetés. Sajnos/szerencsére ez nem így van. A piacnak megvan a maga dinamikája és az nem a napi bevétel szükségletén alapszik. A kereskedést nem szerencsés úgy fölfogni mint a ma oly népszerű „passzív jövedelmet” ami ha esik, ha fúj minden nap termel pénzt munka nélkül és már nem is kell vele foglalkozni csak vadul költeni. Sehol nincs ingyen ebéd. Én tudok olyan futures csoportról akik napi 500 USD célkitűzéssel kereskednek és még így is -400 és +1200 körül alakulnak a napjaik de éves átlagban kb kijön a terv. Csak ez napi pár óra meló M1-5 ön, 20-50 000 USDs számla és nem robot.

    • Radulovic Attila 2017. november. 2. csütörtök - 08:24

      Szuper, köszi, hogy ezt leírtad. Egyetértünk, bár azzal kiegészíteném, hogy a hozam tervezése egyfajta „elvárást” vagy akár „plafont” is jelenthet az elme számára, ami nem biztos, hogy segít a kereskedés során. Ha tehát valaki napi X USD-t akar csinálni, és csak 5-öt csinál, vagy -200 -at, annak frusztráló lesz a gondolat, hogy „pedig mára 500-at terveztem”. Akkor holnap már 500 + a mai nap hiányzó profitját / veszteségét kell megtermelnem.

      Erre mondja Gábor, hogy:

      Csak a kockázat tervezhető, a hozam nem.

  7. Feri 2017. november. 1. szerda - 16:49- Válasz

    Kiválóan ki van „vesézve” minden. Ezek a dolgok így vannak.

  8. Zoltán 2017. november. 1. szerda - 20:39- Válasz

    Szia Attila!

    Sok-sok igazság van abban amit irtál !
    A következő a saját véleményem ( van több is ).
    Soha eszembe sem jutna olyan valamit robotizálni—- amit alapként sem értek ! ! !
    Szerintem tanulni kell ( úgy mint bármi mást )! ! !

    Kicsit rolam:
    Közel —4 éve — tanulom !!! (munka melett )
    EUR/USD.
    Röviden: 1,- tanulni kell
    2,- a piacnak mindig igaza van ( nagyon fontos! ! embereket tud (szerintem önzetlenné tenni )
    3,- csak éles számlán gyakorolj, ( 50-100 dollár) / 0.01/ mini
    legalább 2–3—4—5 brókernél és pont ugyan olyan stratégiát,azonos indikátorokkal, oszcillátorokkal !!,vagy csak a Japán
    gyertyákkal ! (öket ismerni kell rendesen)– de bármelyik u.a.

    4,-ne halgass senkire, amig nem érted akár az MT4,
    akár (pld indikátorokat, stb.
    5,-Most jöhet egy fél robot, és még mindig egy egyszerü,célra törö,pénzügyileg elérhető előadás !!

    (nem nevezek meg bróker cégeket,akik tanfolyamokat hirdetnek ,irreális áron –kapásból 3-4.
    Teljesen jogos a kérdés ha valaki sikereresen tőzsdézik, (Több éve) miért akar oktatást tartani , szerintem adjon ki a tudásárol könyvet,DVD-t,stb, .

    Még egy dolog (más bejegyzés)

    A Horvát urnak igazat adok a kijelentésével kapcsolatban,
    (100 dollár -500 dollár-limit)—- ,de !! a válaszában mivel segitte a kérdezőt?—-0—

    Egy másik dolognak tartom azt ,hogy az ő jövöjében — nem szerepelt semmi bevételi oldal?

    Köszi

    Zoltán

  9. Sándor 2017. november. 7. kedd - 21:44- Válasz

    Kedves Attila

    Elnézést hogy kicsit megkésve reagálok, ellenben azt szeretném előrebocsájtani, hogy csak a véleményemet írom le nem kívánok sem magyarázni sem bizonygatni semmit.
    Az első dolog, hogy miért is kezd valaki tőzsdézni? Nyilván nem azért mert keres magának egy hobbit ahol elbukhat havi X mennyiségű pénzt, hanem mert pénzt szeretne keresni vele. Ha megnézzük az összes szakmát a világon, nyilván mindenki attól szeretne tanulni aki ebben a szakmában sikeres. Mondok egy példát ha autóversenyző akarsz lenni kitől tanulnál a „Stop” autósiskola oktatójától vagy egy olyan versenyzőtől aki sikeres ebben, mint mondjuk Vettel vagy Raikőnen? Fontos hogy legyen olyan példakép aki meg tudja mutatni hogy ez elérhető mert nehéz úgy elhinni hogy lehet ezzel pénzt keresni csak találd ki a módszeredet és az jó lesz – vagy nem ….. szóval ezért fontos hogy valaki meg merje mutatni a valós számláját és elhidd hogy igaz!
    De a legjobban ez akasztott ki :
    „Mintha azt mondanám, hogy vajon lehet minden nap 30 km-t futni? Igen, biológiai és egyéb szempontok alapján valószínű, hogy lehet.Azonban kevesen teszik meg. Aki szeretne a futással kapcsolatban tanulni és fejlődni, annak minimális plusz segítséget és infót ad az, hogy a világon a magyar emberek közül ötvenen minden nap lefutják a 30 km-t”
    Na ebben tévedsz a legnagyobbat kedves Radu, mert ha megkeresed közülük bármelyiket megnézheted hogy futják le a 30 km-ert minden áldott nap, sőt futhatsz velük és láthatod hogy ez valóság sőt szívesen elmondják hogy csináld és mire figyelj.

    Én 2009-ben kezdtem tőzsdézni, sok utat végigjártam, sok mindent kipróbáltam, forex, futures, daytrade, H1-H4 (ez nem nagyon ment) opciózás (iránymentes kereskedés) megtanultam az MQL programozást kb. 3 évig csak fejlesztettem és backtaszteket futtatam, most is megvan az a kb. 50 expert amit írtam.
    Leírom a titkot amire rájöttem :) csak két dolgot kell tudnod: a piac oldalazni fog vagy rally-zni, ettől függően kell vagy martingale-t vagy piramist építened, csak egy baj van ezt „előre” soha nem fogod tudni, és ha az egyikben benne vagy akkor nehéz váltani….nem lehetetlen csak nagy számla kell hozzá, ja majd elfelejtettem indikátorok kilőve, a múlt soha nem mutatja meg mit hoz a jövő.
    Sok barátot szereztem, de az idő folyamán vagy eltávozott köreinkből (DLPH meg jóbarátom KárolyFX) mások sok év után a valós életben folytatták (pl WikFx) vele több mint 3 évig kereskedtünk közös trading roomban, de sokan vannak még nem sorolnám.Voltam sok tradingroomban, többek között Birgerében is pár hónapig, hát vicces volt az biztos.
    Szóval köszönöm a válaszodat én ezt egyértelmű NEM nek veszem, de tudjuk hogy van ez, attól hogy én nem láttam még biztosan létezik, ha nem hazánkban az USA-ban biztosan :)
    Bocs ha egy kicsit hosszúra sikeredett, kívánom hogy senki ne veszítse a hitét, ez csak egy kis „különvélemény” részemről.

    • Radulovic Attila 2017. november. 8. szerda - 08:46

      Szia Sándor!

      Köszönöm, hogy részletesen válaszoltál!

      Először is arra reagálnék, amire azt írtad, hogy „a legjobban ez akasztott ki”. Félreértetted az általam leírtakat: én nem azt mondtam, hogy nem lehet lefutni napi 30 km-t, hanem azt, hogy ha otthon ülök és csak olvasgatok arról, hogy napi 30-at szeretnék lefutni, de közben 1 km-t sem futottam még le életemben – akkor sem ez nem segít semmit a napi 30 lefutásához vezető úton, sem az, hogy tisztában vagyok vele, hogy mások minden nap megcsinálják a napi 30-at.

      Másodsorban nagyon fontos, amit az első bekezdésben írtál arról, hogy mikor és miért kezd el valaki kereskedni. Valóban az elsődleges szempont plusz bevételi forrás teremtése, azonban messze nem egyenlő esélyt jelent a fejben – és a valóságban – rendelkezésre álló (vagy nem álló) anyagi biztonság, anyagi fedezet. Mondok egy példát: ha valaki rossz anyagiakkal rendelkezik, akkor gyakran eleve stresszesebben ül le kereskedést tanulni vagy végezni, mint akinek kisebb a „tét”, azaz ha nem sikerül a kereskedéssel pénzt termelnie, akkor sem lesz rosszabb az anyagi helyzete. Természetesen önmagában a nagy tőke sem jelent garanciát a nyugalomra, sőt: ellenpéldákat mind a két oldalról tudnék mesélni. Fogok is még erről írni, mert ez a rész kifejezetten hasznos lehet szerintem, ha az olvasó képes elfogadni azt, hogy a kereskedésnél nem kizárólag a stratégia vagy a robot a lényeges.

      A válaszodból nem volt egyértelmű, hogy jelenleg kereskedsz-e, illetve hogy csak az automatizált kereskedésben nem hiszel, vagy a kéziben sem?

      Én továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a kereskedés automatizálása hosszabb távon pusztán csak egy eszköz, ami nagyságrendi segítséget ad a mindennapi rutinokhoz. Nem ad azonban akkora szabadságot, mint azt sokan feltételezik. Erről is írtam már sokszor, és amit Te is említettél a hozzászólásodban, mások számára is ismert: a piac valóban vagy trendel, vagy oldalaz. A martingale automatikus használata helyett én inkább az oldalazásból való kimaradásra szavazok – tudom, ezt automatizálva nem lehet mindig megoldani, éppen erről van szó, amikor azt mondom hogy a teljes automatizáció iránya – szerintem – zsákutca. Ha sikerül is a tradek számát csökkenteni, akkor az a jó beszállók számát is csökkenti sajnos.

      Sajnálom, hogy a válaszomat nemnek értékelted, de elfogadom és megértem, hogy a saját tapasztalataid alapján ez az álláspontod. A válaszomban inkább egy igent szerettem volna kommunikálni, amely azonban különösen keveseknek jön össze (ezt írtam is).

      Kérlek, hogy a jövőben is mindenképpen oszd meg velem a véleményed, hiszen a lényeg a kommunikáció és az, hogy beszélgessünk ezekről a témákról. Még egyszer köszönöm!

    • Forex Klub 2017. november. 29. szerda - 18:04

      $ándor? Vagy már magánemberként csak Sándor? :)

  10. Sándor 2017. november. 8. szerda - 12:15- Válasz

    Kedves Attila

    Én kérek elnézést, valószínüleg rosszul fogalmaztam.
    A „nem” kizárólag arra vonatkozott, hogy:
    „Sok expertet készítettél, van-e olyan ember aki automatizáltan kereskedik és mondjuk ebből él.”
    itt kizárólag arra gondoltam, hogy a megrendelőid között hátha van valaki okos, ügyes és sikeres és ezt esetleg meg is osztaná ezzel a kis csoportal. Tehát a nem (nincs) kizárólag erre vonatkozik.
    Válasz a kérdésedre: jelenleg nem kereskedek, elég sok barátommal együtt hagytuk ott a „parketet” egy ideje.
    Egy barátom kereskedik még hosszú lejáratú opciókkal.
    Viszont én az automatizált kereskedésben hiszek jobban mint a kéziben, de csak azért mert az ember egy érzelmi lény és nem tudja kizárni az érzelmeket pont. Több ígéretes rendszert is összehoztam, végül arra jöttem rá, hogy egyedül fejleszteni nehéz és több év lesz mire elkészül, arra viszont nincs kapacitásom. Tehát most online marketing-el foglalkozom lazításként, de hamarosan folytatom a tőzsdét :)

    • Radulovic Attila 2017. november. 8. szerda - 15:56

      Értettem, hogy arra mondtad.

      A megrendelőim között is érvényes a statisztika: keveseknek van tartósan profitos eredményük, viszont (tudomásom szerint) mindannyian komoly időbefektetéssel és felügyelettel alkalmazzák a rendszereiket. A legtöbbször – érthető okok miatt – nem állnának ki a nagy nyilvánosság elé, mivel nem tartozik céljaik közé az, hogy nevüket, arcukat vállalva másoknak bizonygassák saját sikereiket. Én legalábbis ezt az okot tapasztalom legtöbbször.

      Az érzelmek kizárása a robottal sem könnyebb, mivel ott is Te leszel az, aki üzemelteti majd a rendszert és döntést hoz arról, hogy mikor avatkozik be, állít át paramétereket, kapcsol ki- vagy be modulokat. Így szerintem elengedhetetlen a felkészültség és ha nem is az érzelmek kizárása, de helyén történő kezelése.

      Köszi a többire is a választ, és sok sikert kívánok a kereskedéshez, ha majd a jövőben folytatod!

Hagyj üzenetet Válasz megszakítása

Üdvözöllek!

Radulovic Attila (Radu) vagyok.

Radulovic Attila (Radu)

MetaTrader 4 és MetaTrader 5 platformokra készítek tőzsdei robotokat (experteket) egyedi megrendelésre, ezen kívül a kereskedés témaköréhez nyújtok segítséget szakmai blogomon keresztül.

Az alábbi gombra kattintva részletesen megosztom Veled, hogy milyen tartalmakkal tudlak segíteni Téged.

Itt kezdj!

Cikkek kategóriái

  • Összes
  • MetaTrader 4
  • MetaTrader 5
  • Kereskedés
  • Visszatesztelés, optimalizáció
  • Szoftverek, bejelentések
  • Gépház

Útmutatók

  • Útmutató a MetaTrader kereskedési platformokhoz
  • Útmutató a megfelelő brókercég kiválasztásához
  • Útmutató a MetaTrader számlanyitás folyamatához
  • Útmutató a tőzsdei adózáshoz
  • FOREX VPS szerver útmutató
  • Mi az a forex programozás?
  • MetaTrader programozás
  • Nyereséges robot útmutató
  • Visszatesztelési útmutató
  • MetaTrader 4 visszatesztelési útmutató

Aktuális build verziók

MetaTrader 4

MetaTrader 4

1440

MetaTrader 5

MetaTrader 5

5120

Itt olvashatsz bővebben a build számról és annak jelentéséről.

Online fizetési szolgáltató

Az online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja.
MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013 Barion
Copyright 2009–2025 Radulovic Attila | Impresszum | ÁSZF és Adatvédelem | Minden jog fenntartva
Page load link

Weboldalamon sütiket használok a jobb felhasználói élmény érdekében. Részletes információkat találhatsz a sütikről, ha .

Adatvédelmi áttekintés
Radulovic Attila - Metatrader programozó

Ez a weboldal sütiket (cookie) használ ahhoz, hogy az oldalt felkereső látogatók számára a legjobb felhasználói élményt lehessen biztosítani. A sütikben elmentett információk a weboldalt felkereső látogatók böngészőjében kerül tárolásra, és olyan adatokat tartalmaznak amelyeknek segítségével felismerhetjük, ha a weboldalra visszalátogat, vagy segít abban, hogy a weboldal melyik oldalait látogatja a felhasználó a leggyakrabban, mik a legérdekesebbek számára, melyik részek a legjobban használhatóak.

A felhasználó a bal oldali rész fülein keresztül a süti beállításokat részletesen be tudja állítani.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a süti-beállításokhoz.

Marketing sütik

A marketingsütik a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használható. A cél az, hogy a felhasználók számára a jövőben releváns keresési hirdetéseket tegyek közzé.

Ez a weboldal az alábbi marketinghez kapcsolódó sütiket használja: Google Analytics, Google Ads.

Kérlek, engedélyezd a Feltétlenül szükséges sütiket annak érdekében, hogy menthessük a beállításaidat!

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Go to Top