Az Old tick hibaüzenet azt jelenti, hogy az adott instrumentum árváltozásának adata (tick) túl későn érkezett meg hozzánk. Így mire hozzájutunk az új árhoz, az már nem aktuális. Ez ritka esetben rajtunk, de az esetek túlnyomó részében a bróker szerverén múlik. A hiba legtöbbször demó környezetben fordul elő. A legtöbb expert advisort a probléma nem érinti, de előfordulhat hogy bizonyos robotokat megzavar. Amennyiben sokszor előfordul a kérdéses hibaüzenet éles környezetben, jelezzük azt a bróker felé!
Lehetséges okok
- A bróker szervere lassú, túlterhelt vagy karbantartás alatt áll.
- Lassú hálózati kapcsolat. A hálózaton utazó adatcsomagok túl lassan érkeznek meg hozzánk a bróker szerveréről. Javasolt a Traceroute hálózati segédprogram használatával ellenőriznünk a gépünk és a bróker szervere közti hálózati útvonalat!
- A legritkább esetben a saját gépünk hibás: az óra nem jól van beállítva, vagy késik/siet. Minden esetben javasolt az interneten keresztül rendszeresen szinkronizálni gépünk belső óráját egy megfelelő Time server segítségével.
Kézi javítás a következők szerint:
- Zárj be minden chartot!
- Zárd be az MT4 platformot!
- Törölj ki minden .hst fájlt a MT4 history könyvtárából! (példa elérési útvonalra: c:\Program Files\FxOpen – Metatrader\history)
- Indítsd el az MT4 platformot!
A fent részletezett idő-szinkronizálást mindenképpen érdemes végrehajtani.