Az expertem nem működik, mit tegyek?

Nen működik a robotom, mit tegyek?

A “nem működésnek” is több oka lehet. Most a legegyszerűbb okokat gyűjtöttem ki.

A chart jobb felső sarkában egy “szomorú arc” jel (smiley) van

1. hibalehetőség: lehetséges, hogy az AutoTrading főkapcsoló van kikapcsolt állapotban. Ez azt jelenti, hogy a terminálon belül egyetlen robot számára sem engedélyezett a kereskedési műveletek végrehajtása, hiszen ezt a gomb kikapcsolt állása megakadályozza.

Megoldás: kapcsold be az AutoTrading gombot a felső menüsorban!

AutoTrading gomb kikapcsolt állapotban

AutoTrading gomb kikapcsolt állapotban

2. hibalehetőség: az is előfordulhat, hogy az AutoTrading főkapcsoló be van ugyan kapcsolva, de továbbra is szomorú arc jelzi: valami nincs rendjén. Egészen pontosan az Élő kereskedés engedélyezése jelölőnégyzet nincs bepipálva. Ezt az opciót helyileg a robot tulajdonságai között (jobb klikk -> Expertek -> Tulajdonságok menü vagy F7 billentyű), vagy központilag (Eszközök -> Beállítások -> Expertek) lehet beállítani. Érdemes a jövőre nézve az utóbbi mellett dönteni, hiszen akkor a jövőben nyitott chartokra helyezett robotok tulajdonságainál a jelölőnégyzetek már az új alapbeállításokkal lesznek ellátva.

Megoldás: jelöld be az Élő kereskedés engedélyezése opciót!

Élő kereskedés engedélyezése

Élő kereskedés engedélyezése

Fontos tudni:

  • a már nyitott chartokon egyenként kell elvégezned a módosításokat;
  • amennyiben a fenti két lehetőség bármelyike miatt a robotkereskedés nincs engedélyezve, attól még a robotok működnek, csak kereskedési műveleteket nem tudnak végrehajtani az olvasáson kívül. Erre érdemes odafigyelni – főleg a régebbi robotok esetén – hiszen amennyiben a robot hibanaplót vezet, akkor a gyakori hibaüzenetek kiírása miatt a naplófájlok mérete folyamatosan növekszik majd. Ez feleslegesen csökkenti a szabad lemezterületet, és veszélybe sodorhatja a többi, még aktívan működő robot biztonságos működési körülményeit is.
  • ellenőrizd az Általános panel többi beállítását is, ha azok érinthetik a robotod működését! (például: DLL import engedélyezése)

A többi jelölőnégyzet jelentéséről itt olvashattok részletesen.

A chart jobb felső sarkában egy “mosolygó arc” jel (smiley) van

Amennyiben a robot főkapcsoló be van kapcsolva és a kis arc is mosolyog, jó úton vagy: a robot számára most már lehetővé válik a működés. Amennyiben mégsem működik, ellenőrizd a terminál jobb alsó sarkában lévő kapcsolatjelzőt: itt két számot kell látnod, egy per jellel elválasztva. Amennyiben itt a “Nincs kapcsolat”, “Érvénytelen számla” vagy egyéb hibaüzenetet látsz akkor a brókerhez való kapcsolódás sikertelen, ami természetesen a robot futását is akadályozza. Ellenőrizd az internetkapcsolatot, a belépési adataid helyességét!

AutoTrading engedélyezve

AutoTrading gomb bekapcsolt állapotban

A fentiek mind rendben vannak, a robot még sem csinál semmit

Attól, hogy a chart jobb felső sarkában a kis arc mosolyog, még nem biztos, hogy a robotod működik. Ha huzamosabb ideig nem történik semmi, lehetséges, hogy:

  • a program csak bizonyos környezetben hajlandó működni – a brókercég, a számlatípus, vagy a demó/éles környezet a program számára egy beépített korlátozás miatt nem megfelelő;
  • a program rosszul van paraméterezve – nem körültekintően állítottad be a bemenő paramétereket;
  • maga a program rossz – a program ugyan fut, de hibásan van programozva, emiatt nem működik;
  • hibaüzenetet adott – a program megállt, mert valamilyen beállítási vagy környezeti problémája van.

Mindegyik esetben érdemes megnézni a naplófájlok bejegyzéseit, hátha valami hasznos információhoz jutsz. Ebben a cikkben leírtam, hogy hogyan tudod megnyitni a naplófájlokat. Amennyiben valamilyen külső programmal – például a jegyzettömbbel – nyitod meg a fájlokat, akkor a bennük lévő bejegyzések közül a legalul lévők a legújabbak, ott próbálj keresgélni.

Ha nem sikerült megoldanod a problémát, akkor kérj tőlem egy konzultációs időpontot, és igyekszem megoldást találni számodra!

Írta: |2017-08-19T18:39:22+00:002013. április 21., vasárnap|Gyakran Ismételt Kérdések, MetaTrader4| Az expertem nem működik, mit tegyek? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A szerzőről:

Radulovic Attila vagyok, a radu.hu tulajdonosa és szerkesztője. Remélem, hasznosnak találod az oldalamon található anyagokat! Célom, hogy hatékony segítséget nyújtsak Neked a kereskedéssel és az automatizálással kapcsolatban. Érdekel a véleményed, kérlek írd meg kommentben!

Adhatok Neked még több ingyenes tartalmat?

Értesítelek hetente megjelenő új tartalmaimról.

Hozzájárulok, hogy az adatvédelmi nyilatkozat szerint biztonságosan kezeld megadott adataimat, valamint hasznos anyagokat és egyedi ajánlatokat küldj nekem termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban e-mailben