MT4 frissítés: a frissítés után a terminál egyáltalán nem indul el, mit tegyek?

Frissítés után nem indul el a MetaTrader4. Mit tegyek?

Előfordul, hogy a frissítés nem zajlik le megfelelően. Ennek egyik következménye ennek a kérdésnek a megoldásában olvasható. Van viszont olyan eset is, hogy a frissítés eleve nem is tud lezajlani, mert esetlegesen rosszul megírt MQL4 programok (vagy azok összetevői) miatt a régi terminál futva marad, emiatt pedig meghiúsul a frissítés.

Ilyenkor járjunk el a fenti cikkben leírtak szerint (minden terminál bezárása, majd a folyamatok kényszerített kiléptetése), majd:

  1. Keressük meg az érintett – el nem induló – terminál telepítési könyvtárát!
    1. Ha szerencsénk van, akkor ez az eredeti telepítési könyvtár (pl. C:\Program Files\Metatrader) lesz, mivel még gyakorlatilag a frissítés előtt állunk. Innentől kezdve folytassuk a 2. ponttal!
    2. Ha nincs szerencsénk, akkor a keresést folytathatjuk a C:\Felhasználók\{Felhasználónév}\AppData\Roaming\MetaQuotes\Terminal\ könyvtáron belül, ahol akár több, 32 karakteres szimpatikus könyvtárnév létezhet. Az egy lesz a mi könyvtárunk. Hogy melyik? Amelyik könyvtáron belül található egy origin.txt fájl, nyissuk meg és ellenőrizzük a benne található elérési utat. Ha megegyezik a MT4 terminálunk elérési útjával, jó helyen járunk. Innentől kezdve folytassuk a 2. ponttal!
  2. A telepítési könyvtáron belül található egy profiles mappa; ezen belül létezik egy lastprofile.ini fájl, ezt nyissuk meg dupla kattintással!
  3. A megnyíló jegyzettömbben jegyezzük fel a legutolsó aktív profilunk nevét – legtöbbször Default -, és írjuk át a fájlban lévő egy sort valami teljesen értelmetlen karaktersorozatra, majd mentsük el a fájlt!
  4. A fájl módosítása után próbáljuk meg elindítani a terminált! Ha szerencsénk van, egy teljesen üres terminál nyílik meg, amelyben újra létrehozhatóak a kívánt chartok, expertekkel, indikátorokkal felvértezve. A korábbi profilt is megpróbálhatjuk megnyitni, de mindenek előtt a frissítést “üres” terminállal igyekezzünk elvégezni!
  5. Vagyis: lépjünk ki a terminálból, és indítsuk el újra! Ellenőrizzük a Súgó menün belül Névjegy menüponttal a build verziót! Ma (2014. február 22-én) a legfrissebb build változat a 610-es. Lehetséges, hogy brókerünk nem pont ezt a verziót használja; ugyanakkor pár terminál újraindítás után kiderül, hogy akar-e a program újabb frissítést végezni. Ha nem, akkor visszatölthetjük a legutóbb használt kedvenc profilunkat úgy, hogy lent, a Metatrader4 státuszsorában a korábban lastprofile.ini -be írt értelmetlen karaktersorozatunkon bal egérgombbal kattintva kiválasztjuk a feljegyzett profil nevét. Ekkor pontosan ugyanúgy viszontlátjuk a chartjainkat, ahogyan azokat a problémák kezdete előtt hagytuk.
Írta: |2017-08-20T11:50:00+00:002014. február 22., szombat|Gyakran Ismételt Kérdések, MetaTrader4| MT4 frissítés: a frissítés után a terminál egyáltalán nem indul el, mit tegyek? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A szerzőről:

Radulovic Attila vagyok, a radu.hu tulajdonosa és szerkesztője. Remélem, hasznosnak találod az oldalamon található anyagokat! Célom, hogy hatékony segítséget nyújtsak Neked a kereskedéssel és az automatizálással kapcsolatban. Érdekel a véleményed, kérlek írd meg kommentben!

Adhatok Neked még több ingyenes tartalmat?

Értesítelek hetente megjelenő új tartalmaimról.

Hozzájárulok, hogy az adatvédelmi nyilatkozat szerint biztonságosan kezeld megadott adataimat, valamint hasznos anyagokat és egyedi ajánlatokat küldj nekem termékeiddel, szolgáltatásaiddal kapcsolatban e-mailben