Ezt a bejegyzést egy kis személyes sztorival kezdem, mert szeretném, hogy megértsétek a motivációimat. Ez számomra nagyon fontos.

Ma-ma-ma-marketiiing…?

Körülbelül 1 évvel ezelőtt csatlakoztam egy olyan vállalkozás-fejlesztő programhoz, amelyben kulcsfontosságú a vállalkozói gondolkodásmód fejlesztése. A program nevében szerepel a marketing szó, amely ma legtöbbször – egyre inkább, valamelyest érthetően – sokakban negatív érzelmeket generál. Itt most nem a marketingről szeretnék részletesen beszélni, ezért nem tudom kifejteni, hogy hol van szerintem a szakadéknyi különbség a klasszikus, sokak által ismert, multinacionális cégek által régóta alkalmazott stratégiák és a kisvállalati, közvetlenebb marketing között. Bízom benne, hogy értitek: engem nem az előbbi, hanem az utóbbi érdekel.

A program 12 hónapig tartott és 2017 szeptemberében ért véget. A legfontosabb vezérgondolat arról szólt, hogy hogyan lehet legendás élményt nyújtani az ügyfeleknek. Ezt vehetitek szó szerint: hogyan adhatok Nektek élményt úgy, hogy a végén az „Ez igen, ez nagyon tetszik, szuper volt!” mondat jusson az eszetekbe (helyesebben szívetekbe, hiszen itt az érzés is igen fontos). Ezzel kapcsolatban 12 hónapon át, kéthetente hallgattam webinárokat, személyesen 3 budapesti rendezvényen vettem részt. Úgy érzem, hogy nagyon megérte, mert az évek óta halogatott dolgok „hirtelen” elkezdtek testet ölteni.

Az utóbbi időben beindult hírlevelem, a megújult weboldal mind-mind a vállalkozásom fejlődését és a Ti jobb kiszolgálásotokat hivatott biztosítani.

Legendás élményt ugyanis Magyarországon egyre több vállalkozás nyújt, de sokan még mindig a „régi iskola” szerint akarnak érvényesülni – legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról. Azaz: „eladok valamit gyorsan, sokaknak, és kész”. Ez hosszabb távon mindenképpen vállalhatatlan, és óriási károkat okoz a vásárlói bizalomban. Ti is, mi is napi szinten láttok erre példát a benzinkúttól kezdve a cukrászdán át a devizapiaci szolgáltatásokig. Rosszul esik, ha valaki csak a saját érdekeit nézi.

Közösség?

Pár hónapja, a hétvégi pihenés közben felmerült bennem, hogy mi lenne, ha csinálnék egy olyan kereskedői közösséget – nevezhetjük klubnak is -, amely az online kereskedés iránt érdeklődő embereknek nyújt minőségi segítséget, napi szinten. Lehetőséget a tanulásra, az egymással és velünk történő kommunikációra. Nyugodtan mondhatom, hogy belelkesültem. :)

A gondolat megszületése óta minden nap ezzel kelek, ezzel fekszem. Megkerestem Horváth Gábort is, mert tudom, hogy a műszaki témájú bejegyzések fontosak, azonban értelemszerű, hogy a kereskedéssel, stratégiákkal, konkrét eredményekkel kapcsolatban is kell egy kompetens szakember. Mivel Gábortól még relatíve kevés bejegyzést olvashattatok, ezért nem biztos, hogy látjátok azt, amit én: hogy ő hiteles. Ezzel a hitelességgel felvértezve szeretném létrehozni Magyarország első olyan kereskedési közösségét, ahol ez a bizonyos legendás élmény lesz a mérvadó. Természetesen a megfelelő szakmai tartalmak mellett – ezt nem hangsúlyozom külön, aki követ, az pontosan tudja, hogy milyen minőségű bejegyzéseket szoktunk megosztani.

A tőletek kapott visszajelzésekben gyakran előfordultak a következő szavak is: „közösség„, „rendszeres segítség„, „zárt csoport„. A hírlevelemben küldött űrlapokon kívül saját ügyfeleim között is sokan kérdezik évek óta, hogy tudok-e olyan közösségről, vagy csoportról, ahol a kereskedéssel és a műszaki témákkal kapcsolatosan beszélgetni lehet. Erre a kérdésre a múltban egy-egy, általam ismert, meglévő csoportot ajánlottam.

Amennyiben Tőletek pozitív válaszokat kapok, és bizalmat szavaztok nekem / nekünk, akkor a jövőben talán mi is jelen leszünk egy lehetséges alternatívaként.

Hogyan tovább?

Az érdeklődés mértékét nem lehet másként mérni, csak a visszajelzésekből. Az, hogy szerintem és Gábor szerint jó ötlet egy ilyen klubot létrehozni, még nem jelenti önmagában azt, hogy elegendő mennyiségű embert fog érdekelni.

Egy ilyen klub – véleményem szerint – kétféleképpen létezhet: ingyenes, illetve előfizetési díjas formában. Az előbbivel nem szeretnénk foglalkozni, mert a jelenlegi tevékenységeinkből kell időt elkülönítenünk ahhoz, hogy tényleg olyan élményt tudjon biztosítani egy klub, mint amilyet szeretnénk. Gábornak a kereskedésre, nekem pedig az egyedi robotfejlesztésre jutna kevesebb idő ezután. Ezért előfizetéses rendszerben gondolkodunk, hiszen ebből lehet a későbbiekben olyan tartalmakat és olyan közösséget kovácsolni, ami megüti a „hűha, ez nagyon király” szintet, miközben a finanszírozás is megoldott kérdés. Az előfizetési díj mértékéről ebben a bejegyzésben nem fogok beszélni – először azt szükséges megtudnunk, hogy egyáltalán mit gondoltok magáról az ötletről. A visszajelzéseitek alapján fogunk tovább haladni a megvalósításban, amely kapcsán minden főbb lépésnél – így a pénzügyeknél is – számítunk majd Rátok.

Első lépésként tehát arra vagyok kíváncsi, hogy a jelenlegi közösség – azaz Ti, akik a hírleveleimet és FB bejegyzéseimet olvassátok – mennyire érdeklődő és nyitott erre az ötletre. Lehet, semennyire – de az is lehet, hogy vágytok arra, hogy legyen egy hely, ahol találkozik a műszaki és a kereskedési szaktudás is.

A bejegyzés végén találsz egy űrlapot, ami erre a kérdésre vonatkozik. Megköszönöm, ha kitöltöd – azonban előtte még vár Rád egy bekezdés. :)

Alapvetések

Fontos tudnotok, hogy sok mindenben rugalmasak vagyunk, azonban van egy-két alapvetés, amin nem fogunk változtatni. Ha ezek az alapvetések a többségnek elfogadhatatlanok, akkor nem fogjuk létrehozni a klubot – hiszen akkor nem lenne értelme.

Ezek az alapvetések a következők:

  • A cél a legendás élmény és a szakmaiság biztosítása, de tisztában vagyunk vele, hogy nem fogunk tudni mindenkinek megfelelni.

  • Nem csak mi kommunikálnánk felétek, hanem Ti is felénk. A legfontosabb viszont, hogy lehetőség nyílna arra, hogy a tagok – egymással is kommunikáljanak. A szervezés legnagyobb kihívása, hogy hogyan tudunk benneteket összehozni úgy, hogy könnyítsük a kapcsolatfelvételt. Erre is vannak elképzeléseink, hiszen ezen múlik az, hogy megtaláljátok-e azokat a tagokat, akik osztoznak egy-egy konkrét érdeklődési körben a kereskedésen belül: például azonos stratégiát alkalmaznak, vagy hasonló céljaik, problémáik vannak. Ha valaki most kezdte a kereskedést, akkor egészen más szinten mozog, mint aki már 5 éve napi szinten kereskedik. Persze nem csak ez alapján lehet csoportokat létrehozni, de az már a jövő zenéje, hogy milyen más szempontok szerint próbálunk majd szegmenseket létrehozni.

  • Pénzből élünk, és vállalkozást vezetünk. Akárcsak a kereskedésben, itt is lényeges az, hogy profitos legyen. Magyarországon szinte szégyen arról beszélni, hogy egy vállalkozás profitot termel. Miért probléma ez, ha a tranzakcióban résztvevő felek mindegyike jól jár? Nekünk pontosan ez a célunk. Hosszabb távban (években) gondolkodunk, ha nem leszünk hitelesek, azzal a saját üzletünket romboljuk.

  • Nem való mindenkinek a kereskedés. Csodát tenni mi sem tudunk – igaz, megpróbáljuk. :) Ha a devizapiacot könnyű pénzgyártási lehetőségnek tartod, nem vagy hajlandó tanulni, felelősséget vállalni, akkor ez a klub nem tud Neked segíteni.

  • Nem leszünk egyetlen brókercég ajánló ügynöke sem. A cégekkel kapcsolatban pro és kontra tulajdonságokról lehet objektíven beszélni, de egyetlen cég ügyfél-beszállítói sem leszünk. Ez alapelv, és nem megvásárolható. A blog kapcsán idáig is havonta kaptam megkereséseket, viszont minden brókercéget visszautasítottam, ez a jövőben sem fog változni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a brókercég-választásban is igyekszünk majd segítséget nyújtani, de ehhez semmilyen pénzügyi vagy ajánlási érdek nem fog kapcsolódni.

  • A magyar piacon ma több, kereskedéssel foglalkozó csoportot is találhattok. Némelyik ingyenes, némelyik fizetős. Nem az a cél, hogy az ottani résztvevőket elcsábítsuk, és nem cél az sem, hogy bárkinek „aláígérjünk”. Hiszünk abban, hogy mindenhol más-más értéket kaphatsz. Mi nem fogjuk szidni a többi klubot, egyszerűen csak megcsináljuk a sajátunkat. Ha jól csináljuk, és értéket teremtünk, akkor fennmaradunk.

Ez a klub Neked szól majd!

Éppen ezért rendkívül fontos, hogy elmondd nekünk, mire gondolsz. A véleményed nélkül nehezebben haladunk és Neked is nehezebben tudunk majd segíteni.

Kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot! Ez vélemény-nyilvánítás, és nem jelentkezés, hiszen a részleteket csak a visszajelzéseitek alapján rakjuk majd össze.

A visszajelzési időszak lehetősége lezárult.

Mindenről beszámolunk

Van egy csomó ötletünk, és persze építünk majd a Ti visszajelzéseitekre is. Ezek összegzése után jelentkezünk és megosztjuk Veletek, hogy mire jutottunk.

Előre is köszönjük, hogy segítesz valami szuper dolog felépítésében!