MT4 frissítés: a frissítés után a terminál egyáltalán nem indul el, mit tegyek?

Frissítés után nem indul el a MetaTrader4. Mit tegyek?

Előfordul, hogy a frissítés nem zajlik le megfelelően. Ennek egyik következménye ennek a kérdésnek a megoldásában olvasható. Van viszont olyan eset is, hogy a frissítés eleve nem is tud lezajlani, mert esetlegesen rosszul megírt MQL4 programok (vagy azok összetevői) miatt a régi terminál futva marad, emiatt pedig meghiúsul a frissítés.

Ilyenkor járjunk el a fenti cikkben leírtak szerint (minden terminál bezárása, majd a folyamatok kényszerített kiléptetése), majd:

  1. Keressük meg az érintett – el nem induló – terminál telepítési könyvtárát!
    1. Ha szerencsénk van, akkor ez az eredeti telepítési könyvtár (pl. C:\Program Files\Metatrader) lesz, mivel még gyakorlatilag a frissítés előtt állunk. Innentől kezdve folytassuk a 2. ponttal!
    2. Ha nincs szerencsénk, akkor a keresést folytathatjuk a C:\Felhasználók\{Felhasználónév}\AppData\Roaming\MetaQuotes\Terminal\ könyvtáron belül, ahol akár több, 32 karakteres szimpatikus könyvtárnév létezhet. Az egy lesz a mi könyvtárunk. Hogy melyik? Amelyik könyvtáron belül található egy origin.txt fájl, nyissuk meg és ellenőrizzük a benne található elérési utat. Ha megegyezik a MT4 terminálunk elérési útjával, jó helyen járunk. Innentől kezdve folytassuk a 2. ponttal!
  2. A telepítési könyvtáron belül található egy profiles mappa; ezen belül létezik egy lastprofile.ini fájl, ezt nyissuk meg dupla kattintással!
  3. A megnyíló jegyzettömbben jegyezzük fel a legutolsó aktív profilunk nevét – legtöbbször Default -, és írjuk át a fájlban lévő egy sort valami teljesen értelmetlen karaktersorozatra, majd mentsük el a fájlt!
  4. A fájl módosítása után próbáljuk meg elindítani a terminált! Ha szerencsénk van, egy teljesen üres terminál nyílik meg, amelyben újra létrehozhatóak a kívánt chartok, expertekkel, indikátorokkal felvértezve. A korábbi profilt is megpróbálhatjuk megnyitni, de mindenek előtt a frissítést “üres” terminállal igyekezzünk elvégezni!
  5. Vagyis: lépjünk ki a terminálból, és indítsuk el újra! Ellenőrizzük a Súgó menün belül Névjegy menüponttal a build verziót! Ma (2014. február 22-én) a legfrissebb build változat a 610-es. Lehetséges, hogy brókerünk nem pont ezt a verziót használja; ugyanakkor pár terminál újraindítás után kiderül, hogy akar-e a program újabb frissítést végezni. Ha nem, akkor visszatölthetjük a legutóbb használt kedvenc profilunkat úgy, hogy lent, a Metatrader4 státuszsorában a korábban lastprofile.ini -be írt értelmetlen karaktersorozatunkon bal egérgombbal kattintva kiválasztjuk a feljegyzett profil nevét. Ekkor pontosan ugyanúgy viszontlátjuk a chartjainkat, ahogyan azokat a problémák kezdete előtt hagytuk.
Írta: | 2017-08-20T11:50:00+00:00 2014. február 22., szombat|Gyakran Ismételt Kérdések, MetaTrader4| MT4 frissítés: a frissítés után a terminál egyáltalán nem indul el, mit tegyek? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A szerzőről:

Radulovic Attila vagyok, a radu.hu tulajdonosa és szerkesztője. Remélem, hasznosnak találod az oldalamon található anyagokat! Célom, hogy hatékony segítséget nyújtsak Neked a kereskedéssel és az automatizálással kapcsolatban. Érdekel a véleményed, kérlek írd meg kommentben!

Adhatok Neked még több ingyenes tartalmat?

Értesítelek hetente megjelenő új tartalmaimról.